11/13/2017

Ikean sininen puunkantokassi



Pohjois-Norjassa metsiä ei ole sillä tavalla kuin Suomessa. Vaivaiskoivuja ja pajukkoa vain tuntureilla.

Minä tilaan polttopuuni Aksikselta Hasvikista kotiinkuljetuksella. Voi vaihtoehtoisesti ostaa joko 40L tai 60L säkkejä. Minä olen tilannut 60L säkkejä. Kotiinkuljetusauto latoo ne säkit nätisti aina tuohon autotallin päätyyn, josta minä ne sitten kannan autotalliin.

Tänään on ollut mittari nollassa, ja nyt illalla on tupruttanut puuterilunta. Säätiedotuksen mukaan näyttää siltä, että muuttuu vesisateeksi huomenna, saapa nähdä saadaanko me valkoinen joulu tänne paratiisisaarelle!

Minä iltapäivällä töistä tultua mietin, että millä lähden hakemaan polttopuita autotallista. En halunnut ottaa tuota isoa puuastiaa mikä takan vieressä on, vaan mietin jotain helpommin kannettavaa. Muistin, että alakerrassa pyykkihuoneessa on Ikean sininen iso kassi. Sen hain ja sillä hain puita autotallista. Siihen mahtuu yllättävän paljon, ja sillä on helppo kantaa. Sitäpaitsi ulkoportailla oli hieno kerros jo jäätä, niin oli hyvä että toinen käsi oli vapaana, että pystyi tasapainoilemaan portaat takaisin ylös.

Olohuoneen takassa on tällä hetkellä tuli. Se tuo tunnelmaa jo tummiin iltoihin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti